Mr.Tabung

Thursday, November 12, 2015

POM POM


Sape dah boleh terbayang bila tengok tajuk aku ni..Errrr...tak pasti yer.Meh aku nak bagitau, pom pom ni ialah sejenis alatan yang selalu orang guna terutama kalau melibatkan party ke tarian ke atau yang lebih senang cheer leader. Alaaa..yang budak-budak pompuan duk buat aksi melompat-lompat bagi menyokong team bola sepak ke ragbi ke. Yang pastinya semua nyer slim-slim dan cun-cun.

Dulu-dulu aku sangatlah berminat dengan cerita-cerita yang bersangkut paut dengan cheer leader ni dan pernah jugak r berangan nak buat aksi yang sama tapi apakan daya takut melekat kat tanah pulak bila tiba aku melompat takde sape sanggup nak sambut.

Dah dah jangan gelak sangat.

Yang aku nak cerita ni sebenarnya tentang perihal anak dara aku ni, suka sangat bermain dengan tali sampaikan abis rupa bentuk asal tali tu kalau dibiarkan kat dia. So aku pun transform kan tali tu jadi pompom. Rupanya menjadi..klu asal usul pompom tu kembang elok tapi dapat kat dia sampai kusut masai kuyup dan kerinting jadinya dah tak jadi serupa asal. 

Tapi takpe dik, tak susah pun nak buat benda alah tu, modal pun tak banyak..mainlah sampai lebam, nanti mommy buat lagi sebab ada pembantu yang selalu je membantu...hehehhe.




Ni dia....




Sedih tak tengok yang lama dah jadi macamni..betapalah anak aku ni suka dengan hasil kerja tangan aku nih..





Nampak perbezaan di situ?? moga yang pink tu akan terus bertahan.



Ini dia pembantu yang sado tapi sungguh lembut hasil kerja nyer...



Kalau ada sesiapa yang nak mencuba, antara bahan-bahanyer adalah

1. 2 gulung tali rapia (pastikan yg lebar-lebar bukan yg halus halus k)
2  getah (untuk diikat pemegangnya)
3. dan sesuatu yang tajam (jarum dan yang seangkatanyer utk menghaluskan tali tali tersebut)


Sekian..terima kasih. 

No comments:

Post a Comment

Komen murni murni je yer..muchoo..