Mr.Tabung

Thursday, July 12, 2012

Si LANGAU..


Salam 1 Malaysia semua pembaca yang dihormati dan yang tak dihormati ;

Entri ini adalah entri khas untuk cik Anonymous yang suka sangat mengomen tapi tak berani mendaftar secara sah sebab takut diri dikenali (pemes ke ko nok?) Aku buat entri ni sebab aku kesian kat cik kak yang 'bijak pandai' tapi otak kat monggeng (uppsss, tak faham ke what is the monggeng?? cer tanya keluarga kelate terdekat yang ko ada, maksudnya) ataupun dapatkan je maksudnya kat opis ko tu, nak aku bitau ke tingkat apa cawangan apa?

Cik kak langau yang saya sayangi ;

Di bawah ni aku ada senaraikan option untuk aku permudahkan sebab apa kau sakit hati sangat dengan aku;
  • aku ni cantik dari engkau walaupun lubang jerawat kat muka kita sama banyak
  • kau pernah jatuh hati kat aku secara diam-diam (klu ko lelaki lah)
  • aku terhutang dengan ko wolopon aku sendiri sampai terlupa berapa kali aku pnh bayokan tiap kali kita makan
  • aku pernah mengata belakang ko wolopon tanpa ko sedari dalam sepuloh kawan ko kat opis tu 9 orang bila belakang ko muntah hijau dengan perangai ko yg ala-ala diva wanabe dan mungkin jugak makcik cleaner pun benci kat ko
  • ko ni memang jenis yang suka buat perangai hina yg ala-ala takde penis atau vagina bila ko terkecik hati kt orang
  • ko ni memang dengki dengan aku yang dulu kerani tapi dah naik sikit pangkat tak macam ko kena kipas, ekon 3 HP dan jilat ludah sendiri semata-mata nak naik pangkat, dan;
  • perangai ko memang sejak dari ZIGOT lagi dah busuk hati dan bila dah jadi EMBRIO perangai ko memang dah ditakdirkan dibenci orang untuk selamanya. 
Walaupun aku boleh je nak mengesan ko ni datang dari mana secara sah (ko tak tahu ek? ko ni mmg buta It kot, pernah tak ko dengar internet forensik???) sila ke google translate sekarang. Bukan susah pun, larat ke ko nak guna CC tiap kali ko nak menjenguk ke blog cantik aku ni, tapi ok jugak kalau ko pergi guna PC orang yg lain-lain tiap kali ko nak bukak blog aku ni nak tahu kenapa??? sebab ko dah menyumbang kepada kadar trafik kat blog aku ni A.K.A menaikkan kadar bayaran untuk aku dari mr .NUFFNANG. Yelah kan boleh aku menambah sumber pendapatan sebab aku ni kan kelas sokongan je manalah mampu nak dapat gaji banyak-banyak ditambah hutang kat ANGKASA pun melambak-lambak.

Uppss..lupa pulak aku yang kau tak tahu apa tu ANGKASA, ianya adalah apabila kita berhutang dengan mana-mana bank atau koperasi berdaftar kat Malaysia ni, bayaran bulanan akan dipotong melalui satu biro yang digelar ANGKASA. Aku terangkan kat ko ni sebab ko kan tak pernah berhutang, nescaya slip gaji ko sebelah kanan tu banyak kan? ASB ko potong tak??ke dah penuh sampai diarang tak bg dah ko simpan duit kt dalam tu???

Cik Kak Langau,

Keretaku memang buruk sebab tu aku cakap nak tuko, apa punya bebal lah ko ni, ada ke aku guna kereta tempatan tapi mengaku kereta yang diimport dgn menggunakan kontena dari negara luar?? takde kan??? Tapi ko ni sungguh prihatin kan sampai ko ingat lagi kereta aku berwarna BLUE. Mayb sebab ko memang suka tengok citer biru kot. Upppsss..sorry, terlupa plk aku yang ko ni masih DARA yg belum pnh disentuh oleh mana-mana lelaki/wanita MALAYSIA. Atau hormon ko terlebih?? tak puas ke nok?? ke tgh preggy?? ke belum?? dah g check doktor?? bahaya tu.

Seterusnya, aku nak berlagak ataupun terperasan sendirik, apa perlu ko nak ambil berat sangat?? Aku suruh ko type kan ke setiap kata-kata aku kat dalam blog aku ni?? ada ke aku suh ko tangkap kan gambo aku setiap kali aku nk meng-upload gambo2 aku?? Engko tu yang otak senget sibuk-sibuk menaikkan darah ko ke kepala bila tengok blog aku ni. Baik ko g wat medical checkup kan tak memasal mandul disebabkan stress tengok blog aku ni. 

Apalah BIMBO sangat ko ni (cantek ke ko?) dah nama pun ni BLOG sukahati akulah apa jenis tajuk aku nak buat, takkan aku buat ceramah takde lesen pulak dalam ni? Kalau ko nk cakap aku org kampung sebab buat entri pasal makanan, cer ko pergi baca blog orang lain, bukan setakat makanan, tentang asal usul tepung pun ada orang buat entri, sukahati kami lah as a blogger (chewahhh) ko tu yang otak orang bandor lah sangat nak ngomen tak kena tempat dan ko ni aku ibaratkan macam berak tepi pantai sambil tutup kepala dengan kain. Ko faham tak????? sorrylah aku tak reti nak terjemahkan ke bahasa omputih, yelah orang kampungkannnn...siaaaaaannnnnnnnnnnnnnn akuuuuuuuuuuuu kannnnnnnnnnnnnn???

Sebelum aku terlupa, baru lagi aku pergi opis lama aku sebab nak clearkan hutang piutang kat kakak-kakak yang wat bisnes kat situ, nanti aku tanya diarang samada ada ke hutang tersembunyi yang aku tak tahu yang masih belum dilangsaikan. Resit aku hutang ko ada simpan lg tak??? leh aku bayo (ansuran bulanan boleh tak?) Maklum ler dah tua (sib dah kawen) klu tak mesti jadi andartu aku macam ko..eh silap, ko dah kawen...eh ? yeker? nikah dah? eh? yeker? jemput aku tak?

Lagi satu, tolonggggglahhhhh jgnnnn merosakkan bahasa Kelantan yang manis didengar orang selama ni ye, klu dah bukan org dari negeri sana takyahlah ko nak berpura2 nak buat loghat sebegitu rupa tapi dah bunyi macam jawa timur tengah, tergeliat otak aku nak faham bahasa-bahasa yang ditaip ala-ala ko taip BBM, ehhhh...ada ke BB?? mampooo ke beli???

Penghujung kata bicara dari aku yang hina ini ;

Udah-udahlah buat perangai bodoh macamni, bulu dah penuh satu badan (kalau adalah) henti-hentikanlah nanti sia-sia je tanggung malu bila aku siarkan bersama bukti yang kukuh siapa ko yg sebenarnya. Walaupun ko tak berapa nak ensem a.k.a cantik tapi ko tetap makhluk Allah. Kalau memang aku ada buat salah dgn ko, ku susun sepuluh jari tangan kalau tak cukup jugak  aku susun sekali jari kaki aku ni mintak maaf yer.

Zaman dah moden, kalau ko terlambat info meh aku bagi pencerahan sikit, dalam kes-kes jenayah sekarang ni sudah ada kes JENAYAH SIBER. Paham-paham sendiriklah yer. Tak susah je nak kaitkan dengan jenayah siber tu tapi tak memasal pulak aku jadi pemes. Kan jadi satu tajuk besar pulak. BLOGGER MENYAMAN ANONYMOUS !!!  wahhhhhh...curlasttttttt. burrrpppppp...kenyang akuuuuu.

Pesanan ringkas dari aku ; berhati-hati apabila membuat sesuatu !!! kerana...... lantai, tingkap, pintu, bumbung  dan dinding sedang memerhati dan bercakap!!

JANGAN MALUUU NANTI LAYUUU!!!

SEKIAN.TERIMA KASIH.



1 comment:

  1. wow..thumbs up!!! ni la entry paling best pernah aku baca kat blog ko..hahahah...

    kalau si langau tu bace, mesti dia rasa meneysal dilahirkan ke dunia... daging dalam lipatan.... hihihi...

    ReplyDelete

Komen murni murni je yer..muchoo..