Mr.Tabung

Monday, July 23, 2012

Mana nak simpan niihh..


Salam sejahtera semua...

Macam dah lama sangat je tak mengarang surat cinta di blog ku ini.hihihi. Bukanya dah lupa atau tak berminat cuma agak sibuk kebelakangan ni dari biasa ditambah dah menjelang bulan Ramadhan ni maka seluruh anggota tubuh (termasuk jari) pun dah tak larat (poyos tau).

Ok, entri kali ni adalah lebih pada minta pendapat ikhlas atau pandangan mengenai satu perkara ni. Tak dikira penting tapi bolehlah dikategorikan sebagai ditelan mati mak tak telan aku yang mati. Haa, lebih kurang begitulah ceritanya. 

Nampak macam berat sangat lah ek? Propa tak hingat aku ni kan? Mukadimah kenalah menaikkan semangat kalau tak takde sape pun nak scroll ke bawah entri aku ni. Masalah aku ni bukanlah masalah yang berat tenat mahupun sendat cuma ala ala konflik je (aku pn tak paham pe kejadah aku tulis ni).

Begini, aku  masih menyimpan satu gambar yang pernah dibagi oleh ‘seseorang’ kepada aku which is gambar yang mempunyai sentimental value lah kot tapi bukan pada aku tapi pada pemberi gambar ni lah. Oleh kerana pada waktu itu aku sangat teruja tak hingat terus je aku ambik dan simpan dan masih tersimpan dalam diari oren kesayangan aku tu. Tapi bila semalam aku terjumpa kembali gambar tu, terlintas pulak kat kepala aku ni, perlu ke aku buang je gambar ni? Tapi macam tak patut pulak kan? Ke patut?

Aku rasa dah sampai masanya kot aku tak perlu simpan lagi benda-benda yang dah tinggal kenangan macam tu kot sebab takut pulak terjumpa kat hubby aku, apa kata dia pulak kan. Ish..ish..Tapi kan, bila aku tengok gambar tu lama-lama timbul pulak rasa tak baiklah nak buang gambar orang, yang mana, mungkin dia pun dah takde salinan gambar macam tu (actually gambar masa dia tengah kecik-kecik). Lupa pulak nak tanya dia dulu ada baper keping lagi gambar macam ni dalam album dia.hikhikhik.

Jadi sebagai perempuan dewasa yang berfikiran matang aku tak melaksanakan pun misi buang membuang aku tu. Dan ada terfikir pulak, ke aku pos je ke opis dia? Takyah letak nama, alamat mahupun satu patah perkataan pun. Mesti dia pun dah lupa kat sape dia bagi gambar ni dulu kan? Hmmm...I think thats the better way , erk? Tapi...aku takut pulak nanti dia rasa macam aku nak suruh dia freshback semula dengan niat bila aku hantar gambar tu so dia akan ingat kat aku? Hadoiiiiiiii...konpius sehhhhhhhhh. Niat aku yang suci murni ni nanti disalah erti pulak. Tak ke naye? What shud i do then? Think..think..!!! ok otak ada sikit lemah sebab waktu tengahari ni memang badan aku dah exhausted tahap impak maksima 3!

Ada yang cakap pulangkan kembali kepada yang berhak menyimpanya. Memanglah... cuma cara nak buat pemulangan tu je yang aku ada sikit bercelaru between ‘niat’ dan ‘ada niat’. Niat aku memang hanya nak kembalikan benda yang bukan hak milik aku tapi aku takut ada ‘orang’ akan cakap ‘ada niat’ lah tu. Ke aku je berfikiran kuno camtu?

Arghhhhhhhhhhh....sakit serebrum aku ni duk memikior kan hal ni, baik aku pikir nak berbuka apa je hari ni kan? Tapi kalau ada sesaper yang nak bagi pendapat, dialu-alukan yer. Terima kasih yerkk.



p/s: gambar boleh dibuang buang tapi kenangan??

1 comment:

  1. kalau aku... " let's gone be bygone "..
    memori tu simpan jer dalam file otak...duk diam2... n yang ada tu buang jer.. huhu

    ReplyDelete

Komen murni murni je yer..muchoo..