Mr.Tabung

Friday, May 11, 2012

Wahhhhh....


Yeay..yeay..!! dah ada tempat air sendiri. 

Kecoh tak aku?? Kekecohan ini disebabkan selama ini (opis lama) aku takyah susah-susah nak pikir pasal air atau air mineral. Pertama sekali, opis terdahulu memang dah dibekalkan setiap cawangan dengan water dispenser (hot & warm & cold) dan kalau air mineral pulak aku memang ada ‘pembekal’ khas yang selalu baik hati sediakan untuk aku (ok jgn citer lelebih pasal ‘pembekal’ tu). Jadi, takde masalah kalau aku dahaga atau ketandusan air. Ihiiii

Tetapi apabila aku berpindah ke opis baru, barulah aku tahu menghargai betapa pentingya setitik air (chewahhhh) ini disebabkan untuk menghilangkan kering tekak aku ni, terpaksalah aku berhijrah dengan segelas mug ke pejabat orang sebelah (bawak air dari rumah aku pemalas) dengan muka seposen tapi bila aku tahu diarang pun beli sendiri water dispenser tu mestilah aku macam segan pulak kan. Asyik nak amik free je, gaji dah naik, pangkat dah naik tapi nak kedekut pulak, no no no. Im typically not such like that tau!!

Setelah dengan gigihnya aku mencari sape kah pembekal yang menjual benda alah tu, akhirnya aku dah dapat!! Hurayy huray!!! Ternyata tak mahal pun, untuk dispenser tu hanya RM90 dan untuk sebekas air (permulaan selepas tu dah boleh refill je) RM 10 dan untuk next refill only will be charge RM6. Murahhhhhhhhhhhhhhhhh jewwwwwwwwwwww. Mampu milik kan??? Tapi malas pulak aku nak bertanyakan daripada manakah sumber air yang semurah itu mereka perolehi???? Hopefully from something that clean n clear. Berserah jelah ek. Mengikut pembekal tu, RO water tu dia amik dari kilang, tapi lupa pulak aku nak tanya Kilang mana, tapi takkan kilang kasut pulak kan.kihkihkih.

Pandai jugak aku berdikari sekarang ni kan (uhuuuu), Kalau dulu asal nak air  senang je dapat bukan setakat mineral, macam-macam air aku boleh dapat...uwaaaaaaaaaaaa!!! still miss that momento...uikkksss...jangan over pelissss...sekarang lagi senang, sebelah kerusi aku je, kalau aku malas jugak tadah je mulut dalam paip tu, haa senang!! Hahhahahah. Betapa aku jadi pemalasnya sekarang nak bawak mug  (coffee bean) milik aku pun dah berbulan aku tak terbawak-bawak lagi, pinjam jelah selagi boleh.

Ok, sekarang aku nak bancuh air Nescafe (jakun giler)....maiiii secawannnn!!!! Sila buat sendirikkk!!! 

OKTATA.



.HEBATTT TAKK??.


.POSISI SISI.



Setakat ni nampak bersih je kan, doakanlah semoga berkekalan 'kejelitaan' benda ni ok.




No comments:

Post a Comment

Komen murni murni je yer..muchoo..