Mr.Tabung

Thursday, May 10, 2012

Nyummy n goodddd...


Pemakanan seimbang memang sangat penting untuk kita dan juga anak-anak kecil kita. Kalau sebut je pasal pemakanan yang seimbang, tentu-tentulah semua dah tahu rantaian pemakanan yang dikategorikan sebagai sumber protein, vitamin, karbohidrat, kalsium dan zat besi. Eceh-ecehh, aku nak jadi perunding pemakanan ke??? Oh tidak...tak layak bebbbbsss.

Haa, yang aku nak citerkan ni sekadar perkongsian pendapat je. Buat pengetahuan  semua, aku ni bukanlah diantara orang yang mengamalkan pemakanan seimbang bagai, yang paling kurang aku makan ialah ikan tapi mungkin aku dapat protein dari daging, kira ok lah tu kan. Kalau bab kalsium pulak, susu memanglah jarang mengalir dalam kerongkong aku ni, tapi kalau susu dalam teh tarik tu banyaklah jugak (boleh dikira ke ek?)

Akan tetapi walaupun aku tak suka minum susu makanan yang berkaitan dengan susu aku suka, salah satu darinya adalah yogurt. Sudah menjadi rutin kalau aku pergi membeli barangan dapur ,yogurt akan tersenarai dalam shopping list aku, WAJIB beli! Ada bermacam jenis yogurt di cold storage ni, ada yang mahal dan ada yang murah. Tak kisahlah harga nya murah ke mahal ke yang penting berkhasiat. Salah satu jenama yang menjadi kegemaran seisi keluarga aku adalah jenama YOPLAIR . 

Mempunyai pelbagai jenis perisa dan antara kegemaran family aku Manggo dan Berries manakala kegemaran aku of coz yang kurang lemak (konon) iaitu ForMe No Fat (rasa dia taklah sesedap yang buah-buahan tu). Apakan daya demi menjaga kecantikan terpaksalah aku menelan jugak. Dan sedikit info lagi, harga sekotak RM24.90 dan jenis plastic untuk yogurt ini ialah P5 membawa maksud korang boleh mengguna pakai semula dengan selamat. Berat bersih ialah 1kg . Bagus kan???? Ternyata bagus. 

HERE’S TO LID LICKERS EVERYWHERE  wahh hebatkan kata-kata pujangga  dia!!!

Jadi pada sesiapa di luar sana yang ingin mencuba aku sarankan untuk permulaan korang cubalah perasa manggo, ditambah siap ada macam hirisan mangga lagi dalam tu, silap-silap sekali hadap je habis terus. Sangat sedap dan berkhasiat. Dan bagi yang ingin mengurangkan berat badan pun bagus jugak sebab apabila korang makan yogurt ni, korang akan rasa kenyang, so tak payahlah makan makanan yang berat-berat lagi disamping melawaskan pembuangan air besar.

Kesimpulan cerita, SELAMAT MENCUBA!!!

.4 SEKALI AKU KAUT UTK KALI NI.


.MANGO FLAVOUR.
 
.FOR ME. OFCOZZZ.

.BERRY BERRIES.

.NOTHING TO CAPTION.


1 comment:

  1. orang JAKUN mcm ni je tjk2 beli makanan! xpenah makan gamaknye yeee!!! siannnnn org kampung!

    ReplyDelete

Komen murni murni je yer..muchoo..