Mr.Tabung

Tuesday, April 24, 2012

Salah aku ke?


Mulut tempayan boleh ditutup, mulut manusia?

Begitulah ibaratnya dah menjadi satu lumrah di mana manusia ni memang tak pernah puas hati dengan orang yang ‘lebih’ sikit daripada dia. Tapi bagi akulah, kalau dah memang orang tu cantik, memang cantiklah tak perlulah aku nak cari kekurangan dan nak bagitau umum tentang kekurangan orang tu.

Contohlah kan ; aku ni bukanya cantik pun dan aku tak pernah pun nak mintak sesaper puji aku ke, paksa orang supaya cakap aku jelita a.k.a supermodel ke, memang tak pernah aku buat perkara sekeji tu. Cukuplah cantik dipandangan mata suami dan keluarga aku. Itu yang paling penting lagipun bukannya aku nak jadi duta mana-mana iklan pun kan.

Masalahnya sekarang, ada je manusia yang memang tak puashati dengan aku, sedangkan muka dia pun aku tak kenal. Setahu aku jugak, aku tak pernah berborak dengan sesaper pun kalau aku melintasi kawasan di mana banyak geng-geng berlonggok atau bersembang. Cukuplah aku melemparkan sekuntum bunga  senyuman. Tambahan pulak ‘manusia’ yang dimaksudkan aku ni LELAKI. Lelaki tua ok ,yang layak dipanggil pakcik.

Kalau mengikut pengalaman aku, selalunya yang suka sangat membuat perkara sebegini adalah perempuan, tetapi kali ni kaum sebaliknya itu pulak yang menjadi kapochi. Jijik tau, kalau muka setanding hans isaac yang six pack lagi kacak tu, aku boleh lah terima nak demanding bagai, ini kucing nak mengawan tengok muka dia pun dah lari. isk..isk..isk. (kan aku dah buat dosa).

Punca bermulanya kemarahan aku adalah macamni...

Menurut satu sumber (chewaaahhh..ala-ala berita TV3) dalam satu perbualan mereka ni boleh pulak diselitkan dengan ayat ‘alahai kurus kering sangat peluk pun tak sedap’ dan yang dimaksudkan dengan kurus kering tu ialah AKU. Sumber tu pulak terdiri daripada perempuan-perempuan gemuk yang sedang berusaha nak kurus sejak kedatangan aku (pehtu leh pulak gelak2) cam babi tengah gelak je aku tengok.

Aku macam nak je cakap masa tu, try r peluk aku dulu, nescaya tak sampai 3 saat dah ter******. Tapi buat apa nak melayan orang yang ketandusan, harus bila balik rumah tengok bini dah memboyak air, jadi untuk menghilangkan stress, terus buat petisyen benci perempuan kurus. Helloooo, kalau kau tengok aku berbogel dan bandingkan dengan pompuan yang ko cakap sedap sangat nak peluk tu, sape yang lebih bersinar kat mata engkau??? Sila jawap sendiri k.

Selama ni, takpernah pun aku nak menghina fizikal setiap orang sebab tu bukan kerja aku pun, tapi kalau orang dah cuba nak cari pasal ini boleh membangkitkan kemarahan aku. Setiap orang ada minat tersendiri dan tak semua orang suka perempuan kurus dan tak semua orang suka perempuan gemuk, atas pandangan masing-masinglah dan tak perlulah nak menghina setiap kejadian tuhan. Buat penat jelah sembahyang 5 kali sehari tapi perkara macamni pun jahil sangat.

Oleh kerana aku takut aku akan tergolong menjadi macam perangai close minded mereka-mereka ini, baiklah aku dengar pendapat-pendapat suami aku dan kawan terdekat, anggap je mereka-mereka itu more to jelez, tak payah layan manusia macam tu, buat sakit hati dan menambah dosa je, bak kata Fasha Sandha, haterz itu adalah peminat utama kerana mereka sentiasa memerhatikan kita. Walaupun aku bukan artis mahupun model, tapi setiap tindak tanduk dan cara aku berpakaian sentiasa menjadi perhatian (mungkin aku ni idola mereka). Hahahahahahahaha.

I’ll never request to be pretty but i was born with beauty. (sila muntah hijau sekarang)


.LIHAT PERBEZAAN PABILA AKU PREGGY, GEMUKS..)

.NOW.

 Maybe ada orang lebih teruja pada gambar no. 1. Maafkanlah dia.

Gemuk or kurus kering bukan satu kekurangan, ianya adalah satu anugerah untuk di syukuri. yang penting sentiasa sihat. amin.

No comments:

Post a Comment

Komen murni murni je yer..muchoo..