Mr.Tabung

Friday, April 20, 2012

Kenangan Terindah.



Salam Jumaat untuk sekian kali lagi kawan-kawan.

Hari macam ni, mesti ramai yang dah merancang dengan pelbagai aktiviti untuk cuti hujung minggu esok. Ada juga yang lebih senang berehat di rumah je. Ok, untuk entri ni bukan aku nak cerita pasal kisah cuti atau bercuti yer. Ini semua mukadimah jer (ihiii)

Disebabkan pagi ni aku tak keluar breakfast dengan kawan aku, jadi aku melepak kan diri kat tempat aku ni jelah sambil menggodek-godek pen-drive aku ni. Sekali aku tertengok satu gambar ni iaitu gambar PC (computer) masa aku kat ofis lama suatu masa dulu.

Entah kenapa tiba-tiba aku teringat pulak kat suasana kerja lama ; kawan-kawan ; aktiviti dan rutin harian aku kalau kat ofis tu. Hmmm, setiap perkara yang kita pernah lalui tak sah kalau tak ada kenangan manis ataupun pahit. Aku lebih senang kalau hanya mengenangkan yang manis-manis je, barulah aku boleh tersenyum meleret sorang-sorang (masih siuman ok).

Kadang-kadang kelakar pun ada bila terfikir aku pernah buat satu perkara yang agak pelik dan di luar jangkaan. Ngehngehngeh. Rasa seronok pun ada dan rasa sweet pun ada. (apa yang aku  merepek ni ha?)

Beautiful memories ; sweet memories ; sentimental value . Ini je yang aku boleh huraikan. Boleh tak kalau aku katakan pada yang pernah jadi musuh aku pun aku teringat jugak, isn’t that sweet?? Kalau takda musuh tak extreme lah kan. Hahahaha. Tapi jangan ramai sangat musuh tak senang hidup nanti.

Apalah agaknya mereka semua ni sedang buat kan? Ingat tak mereka ni pada aku lagi? ke dah lupa muka aku ni? entah-entah nama penuh aku pun mereka ni dah delete dalam kepala diarang. Pitty me. Ex-boifren pulak???? Oopsssss....sensitive issue, masalahnya mana ada boyfren pun, kasi gempak jer. uhuuu. (yeker?) kalau ada pun sekadar suka-suka, ibarat melepas batuk di lift jer. (versi baru). Jangan nak over-over ok, nanti kena gam..!

Hidup mesti diteruskan...tak semua perkara yang kita inginkan tercapai, cukuplah sekadar pernah mengecapi saat-saat terindah walaupun hanya seketika, tiada yang kekal dan mustahil di dunia ni. Bagi aku, siapa yang berada di sekeliling aku, itulah kawan-kawan dan teman aku dan sebaliknya. Jika kita hidup dengan masih mengenang kisah lampau maka kehidupan yang dijalankan akan tiada masa hadapan.

Setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap kemenangan pasti ada kekalahan, akur dengan ketentuan takdir nescaya kita bersedia menghadapi realiti sebuah kehidupan.

Sekian.


.TEMPAT KERJA KU SUATU MASA DULU.

No comments:

Post a Comment

Komen murni murni je yer..muchoo..