Mr.Tabung

Monday, October 26, 2015

SEJARAH MUNGKIN BERULANG

Haa..sape pernah dengar pasal BLT? atau ringkasan untuk Balai League Table di mana pertandingan (sesuai ke ayat pertandingan) di antara balai-balai polis seluruh Malaysia. Dan untuk kali kedua nya Balai tempat aku berkhidmat ni sekali lagi terpilih untuk Balai kelas A.

Pertandingan dinilai dari sudut penurunan indeks jenayah / kebersihan balai dan perbagai lagi. Antara sebab kenapa aku dan seluruh warga balai ni bertungkus lumus dan bekerjasama membersih/meng upgrade dan macam-macam lagi adalah kerana hadiah yang ditawarkan.

Kalau tahun 2012 setiap sorang warga balai akan menerima wang tunai RM500 dan sijil penghargaan tetapi bagi tahun ni pulak hadiah akan digandakan menjadi RM1000 setiap seorang. Ko taknakkk???? haruslah semua nak. 

Tetapi memanglah indeks jenayah sentiasa menurun di kawasan jajahan balai aku ni...chewahhhh...angkat bakul sendiri nampak. Susah payah anggota-anggota polis ni bekerja siang malam bagi membanteras jenayah. Tabik spring sikit...

Ada lagi cerita yang lebih menarik selain daipada 2 hari berturut-turit aku bekerja keras iaitu....menggubah bunga. Ramai yang tak percaya sebenarnya dengan hasil ke kreatifan aku ni..tapi sila silalah percaya yer.

Malas nak cerita pepanjang..sila hayati r gambar-gambar kerajinan aku ni...layannn...




peace tu sentiasa wajib bile bergambo.

kawasan larangan..nampak tuu...




TADAAA....gubahanku....


abg sado dipaksa jd mat bunga jap


Dan di bawah ni kemenangan pada tahun 2012 . Sejarah mungkin berulang!!! insyaallah...





:: teknik pengambilan gambar menyebabkan nampak gemok, realitinya kecik 5 inci dari gambar..muahaha

No comments:

Post a Comment

Komen murni murni je yer..muchoo..