Mr.Tabung

Tuesday, June 5, 2012

Azam tengah tahun..


Itu nak ini aku nak..eh yang tu pun cantik jugak, alamak yang itulah yang aku cari-cari selama ni. Adoiiiiii...pening oooo.



Itu penyakit ciptaan aku sendiri. Penyakit membazir tak memasal. Seingat akulah, dah lama aku berazam tak nak membazir. Tapi azam aku tu dibuat tahun baru yang bila aku dah lupa ingatan. Ke tahun ni aku berazam tak nak membazir??


Shopping is my therapy. Boleh ke aku guna lagi ayat tu? Macam nak kena penyapu je kalau hubby aku baca ni. ihii. Harus ke aku bertukar ke saving is my therapy. Kadang-kadang aku jadi penat dengan kerenah aku sendiri, asal aku bukak je Facebook, ada je orang post gambo2 updated dress la, pant la, top la dan macam-macam lagi. Nak je aku remove fren tapi macam rugi pulak. Tak kurang pulak blogshop yang ada dalam alam maya ni, adehhh banyak pulak yang aku berkenan. Salah aku ke?

Kalau blogshop to ada buat service shopping cart, ternyata berlambak dah shopping items aku dalam troli tu tapi cuma tunggu masa nak buat pembayaran je. Pendek kata, tak pernah tak ada yang aku tak berkenan, ada je yang menambat hati aku walaupun kenkadang tu aku mcam dah ada je baju cenggitu cuma kaler je lain tapi aku tetap nak jugak.

Ada jugak yang bila dah sampai barang tu aku tak berpuas hati maka terperok lah benda tu dalam almari aku. Tapi tak pernah pulak aku rasa menyesal dengan pembaziran aku tu. Pelik kan?? Pelik jugaklah tapi kepuasan mengatasi segalanya.hmmmm..salah aku ke??? Ke salah abang poslaju tu? Ihiiiii.....

Contoh sekarang ni aku tengah menunggu peluang untuk beli handphone. Pertama yang memang wajib aku beli ialah IPhone 4 tapi aku tetap nak beli handphone ke-dua iaitu Samsung S2 (s3 tak mampoo lagi). Walaupun ternyata pembaziran memang amat ketara tapi aku tetap dan mengimpikan kedua-dua gadjet tu dalam genggaman aku sampaikan sanggup aku tak menggunakan handphone untuk sementara ni disebabkan aku tak berminat pada mana-mana handphone selain yang dua ni. Walaupun aku tahu sejumlah duit yang agak besar terpaksa aku leburkan untuk kedua-dua handphone ni tapi aku tetap mementingkan kepuasan. Huhhhhh....

Sehingga satu tahap dalam tangan ada RM100 pun aku tetap gigih nak membeli bila aku keluar, tak kisahlah gaji lambat lagi ke apa ke tapi beli tetap beli walaupun sehelai t-shirt. Tak sah kalau keluar aku tak membeli ibarat keluar pakai selipar jepun je kalau aku tak membeli. Aduhaiiii...Kalau di buat pengitungan, jumlah gaji yang perlu aku ada untuk disesuaikan dengan habit aku ini ialah minimum RM9000. Wow...baru cukuplah untuk menampung tapi belum termasuk pembayaran bil-bil semasa aku ni. weeeeeeeeeeeeeeeeeee.....

Bila aku fikirkan semula, kalau dikumpulkan duit-duit yang aku gunakan untuk baju+kasut+pelbagai tu aku rasa dah boleh beli sebiji rumah kos rendah dah kot. Cuba bayangkan, hari pertama aku aktifkan kredit kad aku, aku sekaligus telah meng-swipe RM2000 pada hari dan waktu yang sama. Tersenyum puas orang bank tu kan?? Uhuuuu...kalaulah credit limit aku tu unlimited mahu aku swipe je beli kereta sebijik. Hahahahaha.

Am i shopaholic ??? well..maybe...aku memang addicted to shopping. Aku rasa sudah sampai masa untuk aku menghentikan tabiat kurang sihat aku ni dan mungin juga aku perlu mencipta satu hobi baru yang tidak memerlukan aku untuk berhabis duit. Setelah difikirkan aku nak berkecimpung dalam hobi baru iaitu mengait baju (knitting). Mungkin aku lebih tenang dan focus bila aku memulakan sesi mengait aku ni. Di masa lapang aku akan mengait, waktu tengahari aku tak perlu keluar lunch sebaiknya aku menyiapkan proses mengait aku. Haaaaaa!!! Aku yakin dengan hobi baru aku ini. Pasti selepas ini aku akan lebih berjimat dan dapat membuat simpanan dengan hasil jualan baju yang aku kait tu nanti. Hebat kan????????

antara barang yang diperlukan..


tutorial...cam senang jek...




 

mungkin aku  mampu menghasilkan seperti ini...

Berbekalkan bakat terpendam yang aku ada aku bertambah yakin yang aku mampu menghasilkan bermacam-macam, korang nak order?????? Tungguuuuuuuu......

Yahoooo....aku dah dah ada hobi baru!! Terujanya...bila aku nak memulakan ni yer??? Tapi sebelum tu, aku nak beli dululah baju-baju yang aku dah booking tu takut lepas ni dah takde masa pulak aku nak bukak blogshop  yang ada dalam tenet. Huhuhuhu.

Mesti kawan karib aku menitiskan air mata melihat perubahan aku ini.

BERUSAHA !!!! chaiyukkkk !!!!!






No comments:

Post a Comment

Komen murni murni je yer..muchoo..