Mr.Tabung

Tuesday, May 22, 2012

Kami merinduimu..


Dalam ‘mood’ aku yang tengah ber-gembira tiba-tiba satu pertanyaan dari salah seorang teman aku telah menukar ‘mood’ aku. Sejujurnya tidak ada salah pun soalan itu diajukan, setiap orang mesti akan bertanya soalan yang sama apabila mereka tahu kisah tersebut.

Linda, anak u yg first tu lelaki ke perempuan? (itulah soalannya). Baru aku tersedar kembali yang aku pernah ada anak lelaki tetapi tak sempat aku mengenalinya pun. Sesungguhnya dia hanya dipinjamkan untuk berada dalam rahim aku selama 37 minggu je. Belum sempat dia mengenal dunia, dia telah diambil oleh yang maha kuasa untuk berada di syurga.

Muhammad Khaleef Adeef itulah nama yang kami angankan sejak awal kehamilan aku dan ternyata nama itu tetap menjadi miliknya selama-lamanya. Dilahirkan untuk pergi selama-lamanya pada 9.7.2009 . Walaupun aku tak pernah sempat untuk menjaganya atau membelainya tapi jauh dilubuk hati tak pernah aku melupakan kehadirannya.





Ramai yang memuji ketabahan aku disaat menghadapi dugaan getir itu tetapi berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul. Untuk bersedih tidak perlu menangis, itulah satu pegangan yang aku pegang. Hati ibu mana yang tidak hancur berkecai apabila kehadiran cahaya mata yang diangankan hanyalah untuk sementara. Di saat orang lain bergembira setelah bertarung dengan nyawa untuk bersalin tetapi apabila mendengar suara tangisan si kecil semua kesakitan itu hilang, tapi aku? Sesungguhnya aku lebih rela menanggung kesakitan yang teramat itu daripada melihat sekujur tubuh kecil yang tidak bernyawa. Tetapi itulah yang aku telah lalui. Berat sungguh dugaan yang aku terima, nasihat dari ibu ku; Allah tidak akan menguji hamba-nya jika mereka tidak mampu menghadapinya.


Aku akur...

Walaupun sekejap masa untuk kami bersama, sempat aku melihat wajah dia, hmmm...comel macam mummy. hihihi. rambut lebat sikit dari adik dia, hidung pun mancung sikit dari adik dia, kulit sama macam adik dia walaupun daddy cakap cerah macam daddy. hahahahaha. jari-jari sumer macam mummy (boy kan), muka pun panjang tak bulat macam adik dia (ikut daddy,bulat). Cuma badan dia tak setembam adik dia masa lahir. Kalau ada sekarang mesti dah di panggil 'abang' sebab beza cuma 5 bulan je dengan adik dia dan yang paling aku takkan lupa, mata nya terbukak sikit, mungkin nak tengok mummy dgn daddy dia kot.  


Alhamdullilah, semuanya sempurna tercipta cuma nyawanya sahaja tak bersatu dengan jasadnya.

Aku percaya dia memahami perasaan aku ini yang tak pernah melupakan dia walaupun keceriaan telah kembali setelah kehadiran adiknya itu tak bermakna kami melupakan akan kehadiran nya. Mummy dan daddy tak akan pernah sama sekali terlupa untuk mengatakan pada yang bertanya berapa anak yang telah kami ada dan jawapan kami pastinya ; dua orang (akan dijelaskan selebihnya).

Cuma satu je sayang, sehingga sekarang mummy belum mendapat kekuatan untuk menziarahi pusara mu, hanya daddy je yang selalu pergi. Suatu hari nanti mummy akan mencari kekuatan itu ye, dari kejauhan mummy sentiasa mendekatimu sayang.

Sesungguhnya aku percaya, di sana dia telah dijaga dengan sebaik mungkin dan terhindar dari segala dosa. semoga satu hari nanti kita dapat bertemu kembali yer sayang...Insyaallah. 



 
I know I don't pray to you as often as I should
But I need you to help me, please, if you would

Will you please give a message to my little angel ?
I know this is a big thing I ask of you,
Oh! Tell him the message is from his Daddy too!

My beautiful son, there's so much I need to say
Things I didn't get to tell you on that cold sad day

Son, your Daddy and I love you
Even though you are not here
In our hearts we will always hold you dear

I know we're not supposed to ask God why,
But I ask God constantly, why you had to die

We don't always feel it
But God has helped your Dad and me,
There's some things he has brought to our attention,
Some things he wanted us to see,

I have always heard things happen for a reason,
That it happens in its own due season

Something good always comes out of something bad
So here are some reasons to help me from being so sad,

You were took from us on that cold July day
But heaven is your home forever to stay

We will never get to see you walk,
Or as a little man grow,
But sickness or pain you will never know

Tears I will never get to wipe from your eyes
When this makes me sad, I will just look to the sky

I will always wonder what color your eyes would have been
Then I think, they never saw sin

Heaven or Hell, you didn't have to choose
For that reason you did not lose

I know your with angel
For this I can grin
Because you didn't have a choice
You couldn't help but win

Son, I do have some memories of you
Even though they are few,
But these memories are going to help me make it through

Like you moving inside me
That I am thankful I got to feel,
It's these memories that are going to help me heal

Baby, I just wanted to tell you that I love you
And goodbye I will not say,
Because goodbyes are forever, and I will be with you again someday,
So until then, continue to laugh and play
Your Daddy and I love you and that's all I need to say

God, there is one more thing you can give my son
That I did not get to give,
God will you please give this to him?
Tell him it's from Mommy,
That it's my special kiss



modified by me.
credit to ; jo huggins

No comments:

Post a Comment

Komen murni murni je yer..muchoo..