Mr.Tabung

Monday, April 16, 2012

Penat nya...


Selamat hari Isnin semua!!! Mesti ada yang berwajah ceria, semangat memulakan tugas dan kepada muka yang tak berapa nak ceria tu, takpe...kejap lagik lepas bekpes (bersama kengkawan) pasti muka korang akan kembali ceria. Aku pulak ?? tentulah ceria, tak tahu lah sebab apa yang boleh menceriakan aku ni (lepas bekpes gn ‘kawan’ kot) ataupun sebab semalam aku ber-jogging (motip ?)

Buat pengetahuan semua, cuti baru ni, tak ada aktiviti yang major, sekadar shopping barang-barang dapur dan family hang-out jer. Jadi, pada hari Ahad (6.30 pagi) aku telah dikejutkan oleh hubby yang mengingatkan pesanan aku untuk jog. (abg, jgn lupa bangun awal tau)rupanya, aku yang tak terbangun.ihiii. Sambil bermalas-malasan masuk bilik air, gosok gigi, jirus sikit badan (tak sabun pun)barulah kembali segar (semangat pun berkobar semula).

Wowww..nyamannya udara di pagi hari dan ramai jugak orang yang berjogging di pagi hari ni rupanya. Aku pun siap warming up terlebih dahulu (kater instructor aerobic) dan strech sikit badan aku ni, barulah aku memulakan larian aku, hubby pun sama.

Lebih 20 minit, makin lama aku rasa makin penat (hahahhaha), tapi aku gagahkan juga mengejar hubby aku yang dah ke depan, jadi dipendekkan citer, baik aku jalan jelah sama je janji bergerak. Malangnya, semangat aku tiba-tiba hilang disebabkan aku rasa kaki aku ni dah mula menegang, pasal apa ek??? Jadi, aku pun dengan muka seposen ajak hubby aku balik dan nyata badan hubby aku memang dibasahi peluh (ke dia jirus air supaya nampak cam real) badan aku pulak??? Macam nak g shopping complex, masih segar dan bergaya, ihiiiii.

Waktu balik sempat singgah Mamak Pelangi, pekena teh-tarik dgn roti canai banjir (berbaloi ke aku jog tadi??) ah, lantaklah. Lepas tu terus balik rumah. Mengantuk + kepenatan tiba-tiba aku diserang sakit kepala. Adoyaiii, hubby aku cakap, lain kali tak payah lah k mummy nak jogging, jogging atas katil sudah r. Kesimpulanya, aku terbaring atas katil dan sampai tengahari baru hilang sakit kepala aku tu.

Tapi aku masih yakin, aku tetap akan berjogging lagi memandangkan kasut ADIDAS yang baru dibeli untuk jog tu wajib digunakan. Berusahaaaaaa!!!!


Tiada gambar sempat snap memandangkan waktu pagi dan leceh bawak kamera...sekian.


No comments:

Post a Comment

Komen murni murni je yer..muchoo..