Mr.Tabung

Thursday, April 12, 2012

penat KERRR??


Penat...penat..penat....kalaulah aku ni orang kaya (tetap bersyukur seadanya) , akan ku upah setiap kerja rumah sorang orang gaji, uwahhhhh...berangan ko yer, sudah-sudah, sila berpijak di bumi nyata!

Ihiii, ini bukanlah rungutan atau penyesalan atau sebagainya yer, aku bersyukur dengan setiap kelebihan mahupun kekurangan yang dicurahkan kepada aku dan keluarga. Walaubagaimanapun, sebagai manusia biasa, tentulah aku ada merungut jugak .

Pagi pergi bekerja sampai petang (rutin harian), macam-macam hal ada kat tempat kerja yang memerlukan bergerak pantas baik dari segi fizikal ataupun mental. Tiba je waktu balik, macam biasalah, punch-the-card and zapppppp terus gps ke rumah, no lencong-lencong ke lain sebab ada seseorang sedang menanti kepulangan ku (mcm hari raya plaks..ihii).

Sesampai je aku kat rumah, macam biasa lah hubby aku akan bermain dgn anak dia kejap pastu dia pun dengan lemah longlainya masuk bilik n ZZZzzzz. Aku???? Jangan haraplah aku dibenarkan tutup mata seketika ke sejenak ke, kalau boleh nak kelip mata pun tak boleh. Ini kerana anak aku a.k.a puteri diraja tu akan mengarahkan aku supaya melayan dia (mandi pun lom lagik aku), nak itu nak ini, nak tengok cd, nak dengar lagu, nak main kat luar dan macam-macam hal lagik. Kalau tak di ikut, kesian pulak, dah sepanjang hari aku takde kat rumah (manja terlebih).

Tapi, aku tetap bersyukur sebab hubby aku ni dalam bab memasak tak cerewet sangat, kalau dia lapar tanpa tunggu aku, dia dah ke dapur masak ala-ala koboi (tp sedap gak). Jadi, waktu selepas balik kerja takdelah aku tergesa-gesa kena memasak, kenkadang aku dah siap bungkus apa yang patut otw balik rumah. Tapi sebagai isteri (chewahhh) tanggungjawap tetap tanggungjawap, buat air teh ke atau gorenglah apa-apa yang senang.

Back to the story-mory)

Mak aku cakap, bila anak dah masuk umur 5 tahun, takdelah penat sangat nanti, dia dah besar tapi aku risau tak sampai umur dia 3 tahun, sekali dah ada adik pulak (ihiiiii), maka terpaksalah aku memutar kembali kepenatan aku seperti ini. Kihkihkih, rezeki jangan di tolak (betul takkkk????)

Bila jam dah menunjukkan 8 malam, barulah aku akan memaksa anak aku ni masuk ke dalam bilik dia, guling-guling dengan dia, tukar lampin, bagi minum susu, main-main sampailah dia tertidur (kul berapa itu tak tentu, ikut mata dia), barulah aku boleh berehat atau menonton televisyen. Beberapa jam yang berbaki itu jelah masa untuk aku, iron bajulah, siapkan baju untuk hubby dan settle kan kerja-kerja rumah apa yg patut.

Masa yang tinggal tu jugaklah digunakan untuk chit-chat gn hubby dan lain-lain hal (tuuuttttttt). Barulah aku akan merebahkan diri di atas tilam dengan penuh nikmat.....ZZZZZZZzzzzzzzzzz tapi tiba-tiba TIT Tit TItitit... APA???? Dah pukul 5.30 pagi??? Aikkkkkkk...macam baru je tidur....ok masa untuk bangun dan memulan rutin harian lagi dan lagikkkkk.....

Walaubagaimanapun setiap kali kita kepenatan, bila tengok je muka anak ataupun dia kish kish kiter, maka sumer kepenatan tu pun hilangggggg dan rutin tu akan kembali lagi dan lagi tapi aku tetap akan tersenyum (dan merungut)

Itulah aku ANAK, ADIK, ISTERI dan IBU.



ITULAH PUTERI YG DIMAKSUDKAN, KASUT LEBIH DR 5 PASANG, TP STILL SUH DUKUNG.

No comments:

Post a Comment

Komen murni murni je yer..muchoo..