Mr.Tabung

Wednesday, April 18, 2012

Nia da besar...



Ni nak cerita sikit perihal anak aku untuk di kongsi kan je bersama (tiada paksaan).

Kalau dulu, nia ni sangatlah takutnya bila jumpa orang lain selain, daddy, mummy dan nenek, kalau balik kampung memang merah kejunglah muka dia sebab asik menangis je bila orang nak dekat dengan dia, mula-mula memanglah aku stress sebab aku jadi penatlah asik nak berkepit je dan tak boleh aku nak bergerak sejengkal. Lama kelamaan aku dah terbiasa dan kalau boleh aku cakap siap-siap kat orang tu, takyah dukunglah ek nanti dia meraung macam tak minum susu sebulan. Nasib diarang memahami (kalau tak, naya aku di cop sombong).

Ini tak boleh salahkan dia 100% sebab, sejak lahir celik-celik je mata, muka 3 orang ni yang dia kenal, bawak keluar rumah jarang sekali, sampaikan jiran-jiran aku pun ada yang tak tahu aku ni ada anak (hebat nokksss).Kalau pergi shopping complex  pun, tak boleh lama-lama, bila sampai time dia rasa rimas tengok orang yang ramai, ko siaplah, tak senang duduk daddy nya. Ihiiiii...(pe lah ko ni dik) wat panik mak bapak jer.

Lagi satu pe-el yang agak demand ialah, air-cond!! Memandangkan sejak lahir bilik dia dah disiapkan ekon, jadi bila balik kampong pun dia mengharapkan ada menatang tu, silap besarlah sayang ooo....walaupun aku pasang kipas orang kenduri kawen pun tetap dia merengek mahukan keselesaan, adoyaiiiiiii. Penyelesaianya, tidur je hotel (ni klu blik kpg mertua), hati aku pun berbunga keriangan, tima kasih dik.hahahaha...

Ok kembali citer asal ;

TETAPI, sekarang dan sejak dua menjak ni setelah berumur setahun tujuh bulan, aku dah boleh nampak sikit perubahan dial ah, kalau jumpa kawan-kawan aku, dah boleh amin (salam) dan kalau mood dia ok siap sayang n say babai lagik. Tapi jangan kecik hati yer kalau dia amin (salam) dengan korang guna tangan kiri je (tangan kanan pgg makanan). Janij amin tetap amin.ihiii.

Baru-baru ni, aku pergi Alamanda, kemain lagi dia berlarian ditambah ramai pulak orang lain bawak anak plus hubby pegi buat reflexology so aku biarkan jelah dia bermain kat depan kedai Reborn tu, tetiba aku tengok dia macam berminat kat basikat anak minah Turki ni (basikal+stroller), boleh siap pegi tekan-tekan plak bunyi-bunyian yang ada lampu kat basikat budak tu (boy+cute) walaupun bahasa mereka ibarat ayam dan itik tapi hanya mereka je yang memahami. Lawak jugak r.

Malas nak citer lagi, tengok jelah gambar yang sempat aku amik ni yer ;


.MANA DADDY NI.


.ISK, NI BUKAN DADDY NIA.
.EHHH APA TU???.NENGOK JAP ARH..




.HYE..NICE BIKE, BRO.





.WAHHHH..ADA LAMPU..


.HEBAT LAH.


.NK PEGANG JAP.


.OOO CAMTU EK.


.OOOO....(LAGI)


.MEH NIA TUNJUKKAN.


.MUMMYYY BELIKAN BASIKAL CENGGITU KAT NIA, BOLEH??.

.NAIK JELAH STROLLER TU DULU K, NTI SUH DADDY PERTIMBANGKAN.


SEKIAN.

No comments:

Post a Comment

Komen murni murni je yer..muchoo..