Mr.Tabung

Monday, April 2, 2012

Jumaat aku...

JUMAAT dulu 

Setibanya hari Jumaat yang mulia ni, hati aku akan berbunga-bunga keriangan.  Masuk opis dengan penuh perasaan yang berkobar-kobar, senyum sampai ke telinga, kalau boleh nak siapkan semua kerja (kalau bolehlah). Semua orang aku tegur dan semua orang cantik je dari pandangan mata aku ni.
haaaaaa!!!!!! Nak tahu kenapa? Ini disebabkan pabila hari Jumaat, masa kerja pendek, lunch hour bermula dari jam 12.15 tgh dan apa yang pasti aku dan kawan aku (cujen the lejen) akan sentiasa dipenuhi dengan planning yang serbaneka. Duduk opis?????? Eeeeuwwwww...definitely not me, ok. Paling lambat pun kami akan keluar jam 11.30 (ko ingat ni opis arnab ko???)pendek kata, ada je aktiviti sihat yang akan kami buat. Kalaulah alamanda tu ada sediakan anugerah pelanggan setia (tak kira hari gaji ke tak)aku sangatlah yakin, kami berdua orang pertama yang akan dinobatkan. Sekaligus menyandang pangkat dato linda & dato cujen, best best.....
Bukanlah nak riak nak mengatakan yang kami tak perlukan hari gaji baru nak menyoping, tapi memang itulah kami. Kalau takde duit pun, kami tetapppp akan ke shopping complex jugak untuk “makan tym” dan kadangkala ada sesetengah pekerja kedai kat alamanda tu dahpun mengenali kami (especially kedai kasut kotttt). Hebat kan???? Nasib GM Alamanda tu tak lepak situ, kalau tak nescaya dia pun kenal kami ni ha. Ekekekekekeke.....
Se-perkara lagi, kami tak kisah pasal barang branded ke tak, asalkan up-to-date, cantik jelita dan menggiurkan, itu lebih menjadi keutamaan kami, tapi, kalau memang dah berkenan tak kiralah berapa riban pun harga, tetap akan di grab juger. So, tak perlulah ada sesetengah pihak nak suruh aku ni berbisnes so boleh dapat ori LV, tq lah atas idea kamu tu, just a little info for u, klu i nak LV ke Coach ke, tak perlu nak berbisnes, anytime boleh je beli. But klu kamu yang terlalu mengutamakan sangat brand branded itew, kerjalah bertungkus-lumus ok....peace ya, no heart feeling.....
Ok, back to citer pada  hari Jumaat
Korang jangan tak cayer, bulan Puasa pun kami berdua ni masih gigih lagi gagah pergi bersiar-siar kat alamanda, perghhhh...dugaan tu toksah citerlah. (aku tgk kedai buku pun macam kedai kek yang tersusun).gurllpp..
Paling jauh kami boleh sampai (klu tak halfdaylah, ihii) IOI Puchong, Mines dan JJ Balakong or JJ Equine. Selalunya ada sebab kalau kami mengunjungi tempat-tempat ni : KARAOKE: yer, itulah tujuannya. Bagi men-yumbangkan lagi lagu dan meng-asah bakat kami ini, adalah lebih baik kami pergi melepaskan gian di situ. Sedap tak sedap itu belaaaakaaaang cita.


Akan tetapi, jika kami nak menguji adrenalin kami tahap mana, maka dengan selambanya kami akan meng-halfdaykan waktu kerja kami (ampunnnn bossss), akan sampailah kami ke tempat yang lagi jauh, contohnya Sunway Pyramid, The Curve dan etc. Ini adalah antara kegilaan yang jarang orang lain miliki. Hebatt tak??



JUMAAT kini 

Setibanya aku kat opis aku akan mengharapkan supaya waktu lunch terus dilompatkan ke jam 5 ptg supaya lagi cepat aku boleh balik rumah. Korang bayangkanlah sendiri betapa berbezanya keadaan yang aku alami.
Bukan tak ada aktiviti , tapi tak kena dengan jiwa aku ni. Nasib baik jugak ada lagi kawan aku (pari-pari di bawah angin) yang kerja berhampiran area aku ni, boleh jugak dia datang dan meng-happeningkan Jumaat aku ni. thanks beb.
Anyway anyhow. Like it or not. 
Jumaat dulu dan kini memang tetap berbeza bagi aku. KBAI.
* Sekianterimakasih *

No comments:

Post a Comment

Komen murni murni je yer..muchoo..