Mr.Tabung

Tuesday, April 17, 2012

Bilik Beradu Puteri..



Perghhh..pecah rekod nak men-dolod gambar untuk entri ni makan makan masa 2 minggu, korang bayangkanlah sendiri betapa hebatnya line internet kat tempat aku ni. Untuk makluman ini sebenarnya kejadian di hujung minggu yang dah berlalu 2 minggu. (cam tak paham je ayat aku nih). Baru harini, siap di upload gambar-gambar nya.


Hiyakkkkkkkkkkkk (menggeliat penuh dgn kemalasan) , aik??? Dah ada kat opis ke?? Jap jek rasa cuti, ok ok, jangan nak merungut sangat, dah dibayar gaji, jadi keje jelah.

Hujung minggu baru ni, planning nak pegi Melaka terpaksa ditangguhkan dahulu atas (2) sebab; hotel yang nak di booking penuh dan; hubby ada keje pagi sabtu. Tapi takpe, lain hari, lain minggu lain bulan, boleh pegi lagi, bukanya jauh pun, apa yang penting semuanya haruslah dirancang dan terancang.

Sepertimana yang telah aku janjikan jumaat lepas, nak update apa yang patut. Oleh kerana cuti aku dihabiskan di rumah jadi aku kembali menjadi ‘bibik’. Untuk kali ni, sempatlah aku update, saat; sebelum, ketika dan selepas mengemas bilik “anak dara” aku sorang ni haa.

Untuk makluman, bilik ni memang wajib dikemaskini setiap minggu sebab demi keselamatan dan kebersihan memandangkan bilik ini dihuni oleh manusia yang masih kecil jadi sedia maklumlah akan persekitaran nya. Bagi yang dah ada anak, mesti anda dah faham situasi ni, bagi yang belum, anda pasti akan melaluinya nanti.
Apa yang perlu ada dalam diri masa situasi mengemas ni adalah ; kesabaran & kecekalan (ihiiiiii) KERANA anda pasti tidak akan mempunyai ketenteraman semasa operasi mengemas ini dijalankan ataupun akan ada ‘pembantu’ yang memang-memang kita tak perlukan nya.
Jom kita saksikan sejenak ....



Keadaan Bilik sebelum dikemaskini :

.SELAMAT DATANG.
.ADOIII.



.BERSERABUT.
.CADAR YG PERLU DIGANTI.













Keadaan Bilik selepas dikemaskini :

.INILAH PEMBANTU.


.AIKK,KITER PULAK KENA MARAH.


.BEKERJA. KERAS


.WAHHH KEMAS NYER.


.TERSUSUN KEMBALI.









.RUANG BERSIRAM.



BARULAH CUN.


.DIA DATANG LAGIK.


.PEMERIKSAAN TERPERINCI OLEH 'OWNER'.



.BAWAH NI DAH BERSIH KE MUMMY??



Akhirnya....



.SETELAH KEPENATAN.


.BERADU DENGAN SELESA.



Sabar yer sayang, nanti nia dah besar sikit mummy akan cuba usahakan make-over bilik nia ni supaya jadi macamni, konpem perabot macamni (tak payah jenama mahal-mahal lah) janji sama. 


.KATIL DAH JUMPA SEBIJIK CAMNI.








2 comments:

  1. akak...aku pon ade plan nak make over bilik Ishraff...tapi bukan sekarang...bila dia dah beso sikit...hihihi...same lah kite!

    ReplyDelete
  2. yeker???? bestnyerrrr kann....skrg ni nak letak ats katil takut bergolek kt bawah pulak..ihiiii....wahhhhh ..Ishraff tema maskulin, akk tema sweet....kihkihkih.

    ReplyDelete

Komen murni murni je yer..muchoo..