Mr.Tabung

Monday, November 30, 2015

GROLIER vs PRINCESS

Entry kali lebih kepada parenting lah, al maklumlah aku ni pun bukanyer muda belia pun, asyik nak buat post fefeling muda mudi..hihihi.

Ni perihal anak dara aku ni, disebabkan dia ni puteri tunggal aku (setakat ni), dia memang manja memang melebihi impak maksima. Tapi nak salahkan dia pun tak boleh, mak pak nyer jugak yang layan dia macam puteri indera kayangan. Tambah-tambah daddy dia, adoiyaa, aku peratikan je sejak dari lahir sampai sekarang tak pernah sekali pun dia nak marah apatah lagi pukul anak dara dia tu.

Berbeza pulak dengan aku, dalam duk sayang-sayang, timang-timang, garang tau aku ni..hehehe.. aku punya panas baran kalau dulu-dulu nauzubillah, tapi alhamdullilah sejak bersalin yang first makin kurang dan yang second ni lagi berkurangan.

Dipendekkan cerita, mak bapak mana taknak anak nye cerdik, betul tak?? Aku ni pun gigihlah beli set grolier yang kononyer sangatlah bagus untuk anak-anak dari dalam perut lagi. Siap dengan berpuluh set buku dan juga vcd. Harga sah-sahlah beribu tapi demi nak menarik minat anak aku ni ku korbankan jugalah.

Akan tetapi sehingga kini, satu pun tak pernah dia nak belek apatah lagi menonton cd cd tu semua. Ayakkk..tab dia jugak yang diusung ke hulu ke hilir siap boleh hafal lagi lagu thailand (ni semua penangan apaknyer). Aku yang gigih suruh dia belajar english melalui grolier learning tu tapi dari cerita-cerita BARBIE tu jugak dia belajo cakap omputih complete dengan slang lagi. Ok tu oklah tapi bab nak melawo serba serbi nak ikut princess tu princess ni itu yang merisaukan.

Menyesal jugak aku bagi gadjet2 ni kat budak sorang ni. Aku suruh baca ABC dalam seminggu tu kalau kene angin dia, mahulah diabiskan sampai z, tapi kalau kene angin princess dia tu datang jangan harap. Jawapan tegar biasa dia akan bagi >>takpe..takpe<<. Kecik kecik je aku tengok ko nak.

Apa-apa pun semoga sekolah yang aku hantar ni mampu membina keinginan dia untuk belajar, berdikari dan berkawan. Insyallah.





















No comments:

Post a Comment

Komen murni murni je yer..muchoo..